• Pinjaman Peribadi

  • Kad Kredit

  • Pinjaman Kereta

  • Pinjaman Perumahan

  • Pinjaman Perniagaan

Monday, June 7, 2010

Apa Itu Revolving Loan

Pernah tak dengar anda mendengar 'revolving loan'?. Mungkin anda pernah mendengar perkataan loan itu sahaja yang membawa maksud 'pinjaman'. Apa pula itu 'revolving'?

Sebenarnya revolving loan itu adalah pinjaman yang kebanyakkannya di tawarkan untuk projek pembangunan dan peniagaan kecil dan sederhana.

Melalui pinjaman ini, peminjam boleh membayar sebahagian atau seberapa sahaja daripada jumlah pinjaman dalam jangka masa yang di tetapkan oleh pihak bank.

Konsep pinjaman ini adalah seperti kad kredit. Contohnya jika jumlah pinjaman anda adalah RM 500 000 dan anda telah pun membayar balik pinjaman sebanyak RM 200 000, anda masih boleh meminjam kembali RM 200 000 dari pihak bank asalkan tidak melebihi jumlah keseluruhan pinjaman anda.

Pinjaman ini adalah pilihan terbaik bagi mereka yang mahu memulakan perniagaan kerana pinjaman ini mampu membantu usahawan mendapatkan modal dengan kadar segera tanpa perlu mengemukakan permohonan pinjaman baru.

0 comments:

Post a Comment

Permohonan Secara Pos

Permohonan Secara Pos
Utk pemohon yang berada jauh. Urusan penghantaran borang dan segala dokumen adalah menggunakan Pos Ekspress - Dijamin Sampai Esok. Kalau hari ni tak sampai, esok mesti sampai! Sila rujuk pada helaian sisipan Pos Ekspress utk kawasan penerimaan yang lebih dari sehari.Mudah, Murah dan Cepat. Terima Kasih Abg Posmen

Popular Posts

Overlap Atau Setel Pinjaman
Kami pakarnya menyelesaikan atau overlap semua pinjaman lama Anda dengan pinjaman baru yang murah. Anda boleh dapat uang rebat daripada overlap atau membaikpulih slip gaji Anda.